6de leerjaar (14)

In de lessen taal werken we rond de scheepsramp van de Titanic en de overlevenden.  Dit vertaalden de kinderen van het zesde leerjaar ook meteen naar een toneeltje tijdens de lessen MuVo.  

3 groepjes kregen hetzelfde scenario en moesten er op korte tijd een eigen toneeltje van maken.  Blijkt dat er nadien 3 heel verschillende stukken te voorschijn kwamen met elk hun eigen accenten.

 

In het zesde leerjaar leren de kinderen momenteel over de Europese Unie.  En hoe kan men beter onthouden?  Door het te doen!  

Daarom organiseerden ze een echte Europese ministerraad.  Al de ministers van volksgezondheid waren aanwezig op de vergadering om te stemmen over het wetsvoorstel om frisdrank op scholen af te schaffen.  Sommige ministers waren pro, andere waren contra, maar dit was niet altijd even duidelijk.  Gelukkig konden ze samen nadenken over de tekstjes om tot de juiste conclusie te komen en werd er besloten dat er maar geen frisdrank meer verkocht mocht worden.  

Nadien konden de ministers genieten van een receptie om te klinken op de goede afloop en werden er enkele formele en informele foto's getrokken.

De kinderen van het 6de leerjaar maakten een boekbespreking.  Om ze niet zomaar hun boek te komen laten uitleggen, kregen ze de opdracht om een 3D-voorwerp te maken.  Aan de hand van dit voorwerp konden ze dan vertellen over hun boek.  "Waarom heb ik het gemaakt?",  "Wat heeft het voorwerp te maken met heb boek?",  "Is het heel belangrijk, of eerder een fijn detail?", zijn enkele vragen die hen op konden helpen.  Hieronder vindt je de foto's van de pareltjes die deze kinderen ontwierpen.

De leerlingen van het 6de leerljaar maakten tijdens de sportles per groepje een show waarbij menselijke piramides centraal stonden.  Hier vind je de resultaten!

De leerlingen van het 6de leerljaar maakten tijdens de sportles per groepje een show waarbij menselijke piramides centraal stonden.  Hier vind je de resultaten!

De leerlingen van het 6de leerljaar maakten tijdens de sportles per groepje een show waarbij menselijke piramides centraal stonden.  Hier vind je de resultaten!

De leerlingen van het 6de leerljaar maakten tijdens de sportles per groepje een show waarbij menselijke piramides centraal stonden.  Hier vind je de resultaten!

De leerlingen van het 6de leerljaar maakten tijdens de sportles per groepje een show waarbij menselijke piramides centraal stonden.  Hier vind je de resultaten!

Nieuwste blogs

Top